Подписаться
Tigran Shmis
Tigran Shmis
Другие именаТигран Шмис, Шмис Т.Г., T. Shmis
Senior Education Specialist, World Bank
Подтвержден адрес электронной почты в домене worldbank.org - Главная страница
Название
Процитировано
Процитировано
Год
The impact of school infrastructure on learning: A synthesis of the evidence
P Barrett, A Treves, T Shmis, D Ambasz
World Bank Publications, 2019
3802019
Шкалы для комплексной оценки качества образования в дошкольных образовательных организациях - предисловие организаторов апробации в России с Е. Юдина, И. Шиян, О. Шиян
Т Хармс, РМ Клиффорд, Д Крайер
М.: Национальное образование 130, 2016
2172016
Managing the impact of COVID-19 on education systems around the world: How countries are preparing, coping, and planning for recovery
K Azzi-Huck, T Shmis
World Bank Blogs 18, 2020
203*2020
Ключевые проблемы реализации фгос дошкольного образования по итогам исследования с использованием «Шкал для комплексной оценки качества образования в дошкольных …
ИМ Реморенко, ИБ Шиян, ОА Шиян, ТГ Шмис, ТН Леван, ЯЯ Козьмина, ...
Современное дошкольное образование, 16-31, 2017
91*2017
The COVID-19 pandemic: Shocks to education and policy responses
World Bank
World Bank, 2020
882020
What have we learnt?: overview of findings from a survey of ministries of education on national responses to COVID-19
Unicef
Paris, New York, Washington DC: UNESCO, UNICEF, World Bank, 2020
48*2020
Разработка информационной образовательной среды на основе деятельностного подхода (для системы повышения квалификации педагогических кадров)
ТГ Шмис
392004
Can technology help mitigate the impact of COVID-19 on education systems in Europe and Central Asia?[Blog post]
HA Patrinos, T Shmis
38*2020
Оценка качества дошкольного образования с использованием шкалы ECERS в России
ТГ Шмис
Современное дошкольное образование, 54-56, 2015
382015
Creating new learning environments: challenges for early childhood development architecture and pedagogy in Russia
T Shmis, J Kotnik, M Ustinova
Procedia-Social and Behavioral Sciences 146, 40-46, 2014
312014
Формирование современной образовательной среды
ЕМ Барсукова, АК Белолуцкая, ЕВ Иванова, ТН Леван, ТГ Шмис, ...
Москва: Рос. учебник, 2019
152019
Learning environments and learning achievement in the Russian Federation: How school infrastructure and climate affect student success
T Shmis, M Ustinova, D Chugunov
World Bank Publications, 2019
142019
Наши детские сады снаружи инновационные, а внутри-традиционные/Интервью с ТГ Шмисом
ТГ Шмис
Современное дошкольное образование. Теория и практика, 20, 2013
13*2013
Early childhood care and education quality initiatives in six Russian regions: comparative analysis in the light of international research and best practice
J Bennett, T Shmis, A Umarov
The World Bank, 2012
11*2012
Response Note to COVID-19 in Europe and Central Asia: Policy and Practice Recommendations
W Bank
World Bank, 2020
10*2020
International comparison of information literacy in digital environments
M Zelman, T Shmis, S Avdeeva, K Vasiliev, I Froumin
Conference papers. International Association for Educational Assessment …, 2013
102013
Guidance Note on Education Systems Response to COVID-19
B Mundial
Banco Mundial, 2020
8*2020
How Wealthy is Russia?: Measuring Russia's Comprehensive Wealth from 2000-2017
E Naikal, O Emelyanova, V Nemova, GM Lange, A Sanghi
World Bank, Washington, DC, 2019
72019
Education equity in the Russian Federation: summary report
T Shmis, SD Parandekar
The World Bank, 2018
5*2018
Детство золотое. Как инвестиции в дошкольное образование влияют на экономический рост
Т Шмис
Forbes.-2017.-URL: http://www. forbes. ru/finansy-i-investicii/351965 …, 2017
52017
В данный момент система не может выполнить эту операцию. Повторите попытку позднее.
Статьи 1–20