Towards the first dyslexic font in Russian S Alexeeva, A Dobrego, V Zubov Proceedings of the Second Workshop on Linguistic and Neurocognitive …, 2020 | 12 | 2020 |
Lexically or grammatically adapted texts: what is easier to process for secondary school children? VI Zubov, TE Petrova Procedia Computer Science 176, 2117-2124, 2020 | 4 | 2020 |
Корпус русских локальных документов и актов CorRIDA: цели формирования, состав, структура СА Белов, ОВ Блинова, ВБ Гулида, ВИ Зубов, ЕЮ Ларионова, ... Компьютерная лингвистика и вычислительные онтологии, 112-120, 2018 | 4 | 2018 |
ГОВОРИТЬ ИЛИ ЧИТАТЬ? ВИ Зубов, ЕИ Риехакайнен Социо-и психолингвистические исследования, 47-51, 2022 | 3 | 2022 |
First dyslexic font in Russian: Evidence of efficiency and new questions S Alexeeva, V Zubov Neurobiology of Speech and Language, 20-21, 2020 | 2 | 2020 |
The effect of a dyslexia-specific Cyrillic font, LexiaD, on reading speed: further exploration in adolescents with and without dyslexia S Alexeeva, V Zubov, A Konina Primenjena psihologija 15 (2), 199-236, 2022 | 1 | 2022 |
Can your eyes tell us why you hesitate? Comparing reading aloud in Russian as L1 and Japanese as L2 V Prokaeva, E Riekhakaynen, V Zubov Speech and Computer: 23rd International Conference, SPECOM 2021, St …, 2021 | 1 | 2021 |
Параметры, влияющие на восприятие текста как статического или динамического ВО Прокаева, ВИ Зубов, АЮ Егорова, НА Ефремова, АД Лезина, ... Когнитивные исследования языка, 618-622, 2021 | 1 | 2021 |
Ошибка ошибке рознь: что движения глаз могут рассказать о чтении вслух? ВИ Зубов, ВО Прокаева, ЕИ Риехакайнен Когнитивная наука в Москве: новые исследования, 166-171, 2021 | 1 | 2021 |
DEVELOPING A SPOKEN CORPUS OF EFFECTIVE RUSSIAN-SPEAKING TEACHERS V Prokaeva, E Riekhakaynen, I Vinogradova, V Zubov ICERI2023 Proceedings, 6690-6690, 2023 | | 2023 |
SPEAKING VS. READING: HOW TO PRESENT WELL ONLINE? E Riekhakaynen, V Zubov ICERI2023 Proceedings, 6671-6671, 2023 | | 2023 |
To Speak or to Read VI Zubov, EV Nasyrova, EI Riekhakaynen, LL Skorobagatko PROCEEDINGS OF THE 6th SAINT PETERSBURG WINTER WORKSHOP ON EXPERIMENTAL …, 2022 | | 2022 |
Adolescents Reading Texts in LexiaD, a Dyslexia‑Specific Cyrillic Font: A Mobile Eye‑Tracking Study S Alexeeva, V Zubov, A Konina The Russian Journal of Cognitive Science 9 (1-2), 65-82, 2022 | | 2022 |
Introduction to the study of language VI Zubov, AA Konovalova, AB Makarova, VO Prokaeva, EI Riekhakaynen Voprosy âzykoznaniâ, 143-150, 2022 | | 2022 |
LEXIAD, THE FIRST DYSLEXIA-SPECIFIC CYRILLIC FONT COMPARED TO THE POPULAR TIMES NEW ROMAN AND ROBOTO FONTS WHEN READ BY ADULTS S Alexeeva, V Zubov, Y Nikonova Psychological Applications and Trends, 464, 2022 | | 2022 |
LexiaD, the first dyslexia-specific Cyrillic font compared to the popular Times New Roman and Roboto fonts when read by adolescents S Alexeeva, V Zubov PERCEPTION 50 (1_ SUPPL), 114-114, 2021 | | 2021 |
The effect of LexiaD font on the text processing in adolescents S Alexeeva, V Zubov OSF, 2021 | | 2021 |
ВМЕСТЕ ИЛИ ВРОЗЬ: НЕОДНОСЛОВНЫЕ ЕДИНИЦЫ В КОРПУСАХ И В МЕНТАЛЬНОМ ЛЕКСИКОНЕ НОСИТЕЛЯ РУССКОГО ЯЗЫКА1 TOGETHER OR NOT: MULTIWORD UNITS IN CORPORA AND IN THE MENTAL LEXICON OF … ВИ Зубов, ЕИ Риехакайнен CORPUS LINGUISTICS–2021, 240, 2021 | | 2021 |
By trial and error: Reading aloud in first and second languages V Prokaeva, E Riekhakaynen, V Zubov Neurobiology of Speech and Language, 13-14, 2021 | | 2021 |
Регистрация движения глаз при чтении текста на бумаге: роль шрифта LexiaD СВ Алексеева, ВИ Зубов Когнитивная наука в Москве: новые исследования, 51-57, 2021 | | 2021 |